Harjoittelun alkupuoli

Ensimmäiset viikot sujui hyvin. Ravintolassa kaikilla tarjoilijoilla on oma alue ja harjoittelijana minulla oli aina joku samalla alueella enimmäkseen katsomassa jos tarvitsee apua.
Aloittaessani minua peloteltiin, että paikka on todella kiireinen ja haasteellisuutta painotettiin, mutta vaikka aloitin viikonlopusta ei liiallista kiirettä mielestäni ollut.
Viikonloppuisin baarissa on aina drinkki, (tietyt henkilöt koko illan tekemässä vain juomisia), joten minulla oli hyvin aikaa keskittyä tarjoiluun ja vielä tapojen oppimiseen. Iltojen myötä talo täyttyi enemmän, mutta henk.kohtaisesti tykkäsin siitä että tekemistä riitti.

Päivien edetessä ja varsinkin viikon hiljaisimpina päivinä minulla oli hyvin aikaa tutustua annoksiin ja juomiin. Mm. mojitojen tekoon tarvitsin hetken aikaa harjoitella ja useiden tekemisten jälkeen alkoikin muistaa jo melko lailla ulkoa mitä sisältävät ja valmistustavat.

Arkipäivisin on useasti hiljaisempaa ja maanantaisin hoidetaan viikkosiivouksia joihin kuuluu mm. Lasikaappien, tuoppihissien, tasojen ja pesukoneen putsausta.
Iltaisin taas ennen sulkemista putsataan baaritiskit, eli kaikki tasot, alustat ym. mihin mm. alkoholia on tippunut tai muuten vain siivoamista tarvitsevat asiat käydään läpi.
Salissa siivooja käy hoitamassa lattiat. Pöydät pyyhitään pesuaineella, lounaslistat laitetaan paikoilleen ja katsotaan että yleisesti pöydät näyttävät hyvältä seuraavaa päivää varten.
Siivoustavat ym. oli helppo ja nopea oppia, niissä ei ollut erikoisempia.

Jo ensmmäisillä viikoilla tapahtui sairaskohtaus ja tilanne hoidettiin tyynen rauhallisesti unohtamatta paikalla olevia palvelua tarvitsevia asiakkaita. Ambulanssi tuli paikalle ja kaikki päättyi onneksi hyvin. Sakn hyvän esimerkin suoraan miten tilanteissa pitää toimia.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Ensimmäinen varaukseni