Ensimmäinen päiväni Memphiksessä


15.3.2019 Perjantai
Ensimmäinen päiväni uudessa harjoittelupaikassa meni hyvin. Perehdytyksiin meni suuri osa ajasta ja paikan tärkeimmät asiat käytiin läpi aamulla kun ravintola ei vielä ollut auki.
Ennen ensimmäistä päivääni minulle annettiin mm.ruokalista,drinkkilista sekä jonkinlainen toimintatapamallipaperi, joita olin tarkastellut ennen aloittamistani, joten tiesin jo jonkin verran miten paikassa toimitaan. (esim. missä järjestyksessä asiakaspalvelutilanne yleensä tapahtuu, mitä suositellaan, miten lisämyyntiä toivotaan tapahtuvan.)

Ravintolan auetessa alettiin suoraan hommiin, ja muunmoassa tämän vuoksi oli hyvä tietää ettei kukaan oleta osaavan mitään, joten lähdin positiivisin ja oppivaisin mielin asiakaspalveluun. Työntekijät olivat mukavia sekä vastaanottavaisia ja vaikka perjantain kiire olikin puskemassa päälle ei tuntunut vaivaannuttavalta häiritä kaikilla mahdollisilla kysymyksillä, kuten mistä mikäkin löytyy, miten erilaisia laskutustapoja käytetään, miten tiettyjä juomia tehdään. 
Asiakaspalvelu on itselleni helppoa, luontevaa ja mieleistä joten erikoisempaa ei edes ekassa päivässä ollut, sillä tietenkin tiedän miten ravintoloissa toimitaan. Hyödynsin aikaisempaa tietämystäni tekemisissäni ja se selkeästi riitti.
Tavaroiden löytäminen, rahastuksen ja esim. bongien sisällön löytäminen saattoi tuottaa hankaluuksia aluksi, mutta päivän mittaan helpotti.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Harjoittelun alkupuoli

Ensimmäinen varaukseni