OMA FIILIKSENI HARJOITTELUSTA

Kokonaisuudessaan harjoittelu meni hyvin. Olen nyt ollut pari kuukautta ja arviointipäivä lähestyy.
Päivät koostuivat asiakaspalvelusta, drinkkien teosta, tarjoilemisesta ja pöytien ja tilojen siivoamisesta. Asiakaspalvelija luonteeni ansiosta oli jo ensimmäiset päivät mukavia,sillä vaikka en kaikkea osannut ja tiennyt, oli positiivinen asenne ja oppimisenhalu tärkeintä.
Ensimmäisinä viikkoina keskityin ruoka- ja juomalistan oppimiseen sekä perus asiakaspalveluun. Viikkojen edetessä mm. opettelin kantamaan 3 lautasta (vaikka olenkin jo kolmannella vuodella en ollut harjoitellut tätä vielä).
Opin myös käyttämään shakeria paremmin ja tekemään mojitoja, tuntemaan viinejä ja arvioimaan vähän mitkä sopii minkäkin ruuan kanssa, sekä tekemään erilaisia drinkkejä.
Olen ollut tyytyväinen kokonaisuuteen minkä olen suorittanut, ja myös asiakkailta on tullut hyvää palautetta (kts. alhaalta). Vaikka ravintola onkin 'fiini', ei mielestäni asiakkaat oleta liikoja ja kaikki ovat melko rentoja. Itse tykkään nopean oppimisen lisäksi myös toimia nopeasti, ja tämän takia en luultavasti huonoja palutteita ole saanut. (Olen lukenut arviointeja netistä ja joissain valitetaan tarjoilun hitautta.)

Asiakaspalvelutilanne toimii aina samalla tavalla, jos pöydissä istutaan käydään ensimmäisenä kysymässä juomat, sitten ruuat, maistumiset ja jälkkärit.
Jos asiakas tulee tiskille, kuka vaan voi ottaa heidät vastaan ellei baarissa ole omaa työntekijää.

Tykkäsin memphis kampin harjoittelusta. Henkilökunta sekä asiakkaat ovat mukavia ja tunnelma on hyvä. Myös keittiön kanssa tuli tutustuttua. Asiat oppi nopeasti ja kaikki olivat valmiita auttamaan.
Memphiksestä löytyy juomia. ruokia ja hyvää musiikkia, ja todellakin voin suositella käymään!


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Harjoittelun alkupuoli

Ensimmäinen varaukseni